+ Odpowiedz na ten temat
Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Głód i apetyt – jak sobie radzić w czasie odchudzania ?

  1. #1
    pipi
    Senior Member pipi is on a distinguished road

    Domyślnie Głód i apetyt – jak sobie radzić w czasie odchudzania ?

    Głód i apetyt – jak sobie radzić w czasie odchudzania ?





    Woda- najlepsza przyjaciółka

    Pij dużo wody mineralnej niegazowanej . Rozpocznij dzień od szklanki wody z sokiem wyciśniętym z cytryny co skutecznie wypłucze toksyny .
    Kiedy w ciągu dnia poczujesz charakterystyczne ssanie bądź ochotę na przekąskę wypij powoli kilka łyków wody . Przed posiłkami wypijaj szklankę wody – zapełni to żołądek i sprawi, że zjesz mniej .
    Po prostu nie rozstawaj się z butelką wody .




    Często i mniej

    Jedz 4- 5 małych posiłków dziennie o regularnych , stałych porach . Częste jedzenie małych porcji sprawi, że wciąż będziesz syta . Zapewni ci to dobre samopoczucie i nastrój .


    Przyjemność z jedzenia

    Po pierwsze przygotowanie posiłku . Nie rób tego na szybko – staraj się aby posiłek był ładnie podany i cieszył również oko. Jedz powoli , dokładnie przeżuwaj każdy kęs – delektuj się jedzeniem .


    Mniejszy talerz

    Porcje nakładaj sobie na mniejszy talerz – będzie ci się wydawać , że jedzenia jest więcej .
    Możesz kroić kanapki na kilka mniejszych , ogórka na kawałeczki lub paski - możliwości jest wiele a efekt ten sam czyli … więcej na talerzu .


    Poczekaj z dokładką

    Nakładaj sobie mniejsze porcje na talerz ale gdy stwierdzisz, że to jednak zbyt mało …
    poczekaj z dokładką i to co najmniej 15 minut .
    W tym czasie mózg zinterpretuje czy głód został już zaspokojony i czy jesteś już najedzona .
    Często niepotrzebnie jemy nadal , mimo że już nie odczuwamy głodu i nie potrzebujemy jedzenia .




    Kiedy jesz ... nie oglądaj telewizji , nie czytaj , zamknij laptopa

    Pora posiłku to czas tylko i wyłącznie na jedzenie . Nic nie może cię rozpraszać . Tylko tak możesz kontrolować to co jesz , jak jesz , ile jesz i … kiedy powiedzieć sobie stop .




    Zadbaj aby produkty w twojej diecie były bogate w błonnik

    Jedz produkty bogate w błonnik . Sięgaj po owoce , warzywa, kasze, pełnoziarniste pieczywo oraz płatki . Błonnik pęcznieje w żołądku , dzięki czemu zapełnia go i powoduje uczucie sytości .


    Podgryzaj surowe warzywa

    Głód ? Ochota , chęć na „coś „ … apetyt ? Przegryź coś ale najlepsze będą surowe warzywa – rzodkiewki , marchewka , ogórek …



    Unikaj widoku pyszności

    Nie drażnij sama siebie oglądając czasopismo lub program kulinarny – to niezbyt dobry moment na takie rozrywki . W sklepie omijaj półki ze słodyczami i wszelkimi słonymi przekąskami . Pozbądź się wszelkich pyszności z domu aby nie kusiły .


    Zakupy – po posiłku

    Podczas odchudzanie zapewne nikt nie zwolnił cię z obowiązku jakim są zakupy – teraz stają się prawdziwym wyzwaniem . W sklepie a szczególnie w hipermarketach czyha mnóstwo pułapek – silnie działających na zmysł smaku, wzroku a także zapachu produktów.
    Nie będą ci one straszne gdy zakupy zaplanujesz tuż po zjedzeniu posiłku – nigdy nie chodź do sklepu głodna . Wybierz się tam także z ułożoną wcześniej listą produktów do kupienia i ściśle się jej trzymaj .




    Unikaj alkoholu

    Na czas stosowania diety odchudzającej całkowicie zrezygnuj z picia napojów alkoholowych . Zawierają one mnóstwo kalorii , nie posiadając przy tym żadnych wartościowych odżywczych składników .
    Wpływają także … pobudzająco na apetyt .





    pipi(KM)

  2. #2
    raissa
    Senior Member raissa is on a distinguished road

    Domyślnie

    jak juz wczesniej pisalam, mozna jesc tabletki z blonnikiem, ktore pecznieja w brzuchu
    no i lepiej odchudzac sie latem, bo wtdy czlowiek jest mniej glodny

  3. #3
    Wera_nika
    Administrator Wera_nika is on a distinguished road

    Domyślnie

    Trzeba mieć jakąś motywację <zbliżający się ślub, niekoniecznie swój własny, albo wymarzone wakacje>

  4. #4
    Reckless
    Member Reckless is on a distinguished road

    Domyślnie

    Ja nie mam jakichś poważnych problemów z apetytem, jednak bardzo ciężko jest mi odmówić sobie słodyczy. Także jak chce mi się czegoś słodkiego, to kupuję sobie owoce, chociaż i to nie zawsze pomaga. Ale dowiedziałam się, że raz w tygodniu można sobie pozwolić na kawałek czarnej czekolady, także jedynie to mnie ratuje

  5. #5
    Wera_nika
    Administrator Wera_nika is on a distinguished road

    Domyślnie

    Mnie słodycze ostatnio nie kuszą, ale mój nowy mężczyzna świetnie gotuje. Tym samym przybywa mi ciałka na boczkach

  6. #6
    Ciurka
    Junior Member Ciurka is on a distinguished road

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wera_nika Zobacz post
    Mnie słodycze ostatnio nie kuszą, ale mój nowy mężczyzna świetnie gotuje. Tym samym przybywa mi ciałka na boczkach
    Hihi, tak to jest z facetami, którzy dobrze gotują, mój też jest całkiem niezły w tym temacie i muszę czasem się powstrzymywać:P Co do czekoladki to również jestem nieco uzależniona, zwłaszcza jak mam chandrę albo zły humor. Jednak muszę powiedzieć, że jeśli chodzi o apetyt to odkąd jestem na diecie nie mam z tym problemów, ponieważ znalazłam ciekawą opcję, w której chodzi o zmianę nawyków żywieniowych, chudnie się rozsądnie i można czasem coś słodkiego skonsumować. Dieta nazywa się 36s i mam po niej znacznie lepsze efekty niż po Montagniacu ale to chyba zależy od indywidualnych preferencji każdego organizmu.
    "Życie jest jak pędzący pociąg, nigdy nie wiadomo na jakiej stacji się zatrzyma"

  7. #7
    raissa
    Senior Member raissa is on a distinguished road

    Domyślnie

    a ja nie moge jesc juz czekolady, bo dojrzewam i pani dermatolog mi zabronila

  8. #8
    yemmira
    Member yemmira is on a distinguished road

    Domyślnie

    Ja ostatnio ochotę na przekąskę zabijam garścią mieszanki studenckiej, lepsze to niż chipsy

  9. #9
    Stefani
    Member Stefani is on a distinguished road

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wera_nika Zobacz post
    Trzeba mieć jakąś motywację <zbliżający się ślub, niekoniecznie swój własny, albo wymarzone wakacje>
    No ja własnie mam pod koniec czerwca taki slubik w rodzinie a potem wyjazd na wakacje (
    obecnie popijam te saszetki reklamowane w TV ale i tak mnie chetki dopadają , głównie na słodkosci .... trudno się powstrzymać

  10. #10
    Wera_nika
    Administrator Wera_nika is on a distinguished road

    Domyślnie

    Mam to samo. Czasami jak sobie coś postanowię, że nie będę czegoś jeść to jeszcze bardziej mi się chce. A te saszetki to jak się sprawują? Te z koktajlami, zupkami itp. ? Czy jakie?

+ Odpowiedz na ten temat
Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego tematu

Statystyki, katalog stron www, dobre strony internetowe

Search Engine Optimization by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.