+ Odpowiedz na ten temat
Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Głód czy apetyt ?

  1. #1
    pipi
    Senior Member pipi is on a distinguished road

    Domyślnie Głód czy apetyt ?

    Głód czy apetyt ?









    Kiedy podejmujemy decyzję o przejściu na dietę odchudzającą początkowo jesteśmy nastawione niezwykle optymistycznie do postawionego sobie celu .
    Zrzucenie zbędnych kilogramów a tym samym wizja szczupłej , zgrabnej sylwetki sprawia, że na samą myśl zacieramy dłonie , wierząc, że tym razem na pewno się uda. Przecież wszystko zależy od nas samych !

    Entuzjazm niestety często bardzo szybko mija … Kiedy ? Zwykle w momencie gdy pojawia się nieprzyjemne uczucie głodu lub zwykła ochota – apetyt na zjedzenie swojego ulubionego przysmaku .

    Kto wygra tym razem ? Twoje postanowienie i silna wola czy …. kanapka , wafelek , słone czipsy ?

    Jeżeli to pierwsze - brawo ! Wiedz , że mieć zgrabne nogi i płaski brzuch to o wiele przyjemniejsze uczucie aniżeli chwila rozkoszy z tabliczką czekolady .
    Gdy wybierasz opcję drugą możesz spodziewać się jedynie … wyrzutów sumienia .


    Jesteś na diecie odchudzającej ? Już kilkadziesiąt minut po zjedzeniu posiłku masz wrażenie , że jesteś głodna i nie bardzo radzisz sobie z tym nieprzyjemnym uczuciem ?
    Zapewne to nie głód tylko apetyt – bo głód i apetyt tak naprawdę są dwoma odmiennymi stanami .

    Kiedy odczuwasz głód ( łaknienie ) zaczyna burczeć ci w brzuchu, czujesz nieprzyjemne ssanie . Oznacza on , że w twoim organizmie spada poziom glukozy we krwi . Głodna zwykle niewiele możesz zdziałać – masz zły nastrój, jesteś rozdrażniona i zła , nierzadko także senna, może pojawić się ból głowy . Kiedy zaspokoisz ten stan – wszystko wraca do normy .

    Apetyt , który często błędnie określany jest przez nas głodem zwykle prowadzi do tego, że zjadamy coś całkiem niepotrzebnie lub zjadamy za dużo .
    Jest dobrym, zdrowym objawem ale należy mieć nad nim kontrolę co nierzadko jednak łatwe nie jest …
    Kiedy nam się to nie udaje i jemy/ podjadamy na każde jego zawołanie efekt jest oczywisty - nadmierne kilogramy i niedopinające się ulubione jeansy .

    Zapewne niejednokrotnie zdarza ci się, że gdy ujrzysz w telewizji informację o promocji pizzy lub gdy klikasz w kolejne strony w internecie i nagle wyskakuje ci przed oczami reklama wafelka natychmiast przełykając ślinkę myślisz „też bym coś zjadła … „ co kończy się odruchowym otwieraniem lodówki czy szuflady ze smakołykami .
    Wystarczy , że poczujesz aromat pączka zajadanego ochoczo przez koleżankę , która pracuje przy biurku obok – ochota na „coś „ czyli apetyt uaktywnia się momentalnie .
    W ciągu dnia niejednokrotnie pojawia się znajome uczucie „ zjadła bym … ” - ile razy ulegasz tej pokusie ?

    Czy kiedy jesz główny posiłek wiesz kiedy powiedzieć sobie stop ? Czy dokładasz sobie kolejną porcję obiadu bo jest „takie pyszne … „ ? Żołądek zwykle jest już syty po mniejszej porcji , twój mózg nie przekazał ci po prostu jeszcze informacji, że już wystarczy – jesteś najedzona . Na to potrzeba co najmniej kwadransa od skończonego posiłku . Twój apetyt jednak kusi i „pozwala „ na dalsze jedzenie . Efekt to uczucie przepełnienia , nierzadko ból brzucha , wzdęcia …. i dodatkowe kilogramy.


    Apetyt to główny winowajca nadwagi oraz tego, że rezygnujemy z kolejnej diety odchudzającej .
    Siedzi na języku , gdzie znajdują się kubki smakowe ale także w twojej głowie i od ciebie zależy czy ulegniesz jego namowom na kolejną kaloryczną przekąskę .
    Zanim sięgniesz po coś do zjedzenia zastanów się czy faktycznie jesteś głodna i tego potrzebujesz czy po prostu jest to zwykła zachcianka .



    pipi (KM)

  2. #2
    Wera_nika
    Administrator Wera_nika is on a distinguished road

    Domyślnie

    Ja czasami podjadam po prostu z nudów. Nie jestem głodna, po prostu mam na coś ochotę, nie wiem na co i tak od żelka, po czekoladkę, a niekiedy nawet kanapkę.

  3. #3
    raissa
    Senior Member raissa is on a distinguished road

    Domyślnie

    mozesz zamiast czekoladki zjesc np. marchewke ;]

  4. #4
    RudyKociak
    Member RudyKociak is on a distinguished road

    Domyślnie

    Zachcianki mnie prześladują, zapominam o nich tylko wtedy, kiedy się czymś zajmę lub wiem, że mam pilną rzecz do skończenia - dopiero wtedy potrafię się zmotywować. Problem w tym, że potem mam dwa razy większą ochotę, najczęściej na coś słodkiego. Zastanawiam się, czy nie zacząć stosować proszku zasadowego Langsteiner - słyszałam, że bardzo dobrze oczyszcza organizm i przyspiesza przemianę materii jednocześnie zapewniając odpowiednią dawkę minerałów - to chyba w sam raz na zniwelowanie skutków kuszących przekąsek?

  5. #5
    Kornelia Pruszewska
    Member Kornelia Pruszewska is on a distinguished road

    Domyślnie

    Czesto i jednym z najgorszych pomyłek jest mylenie głodu z pragnieniem. Głód i pragnienie tak samo się objawia a w jednym musimy coś zjeść a w drugim wystarczy napić się wody
    Aby zobaczyć link musisz się zarejestrować: Rejestracja

  6. #6
    ranga
    Senior Member ranga is on a distinguished road

    Domyślnie

    Spróbujcie z tymi tabletkami -> Aby zobaczyć link musisz się zarejestrować: Rejestracja Teraz można je kupić w fajnej promocji.
    Nie potrafię zliczyć ile razy podchodziłam do odchudzania - nigdy nie dawało to efektów.
    A teraz? W sumie straciłam 12 kg. Dopiero przy foreverslim potrafiłam się powstrzymać od kiepskiego jedzenia i udało mi się to trwale zrobić.
    Jak dotąd, nie wrócił mi ani jeden kg ;-)

  7. #7
    magda25
    Member magda25 is on a distinguished road

    Domyślnie

    Może warto pójść najpierw do specjalisty który co doradzi, pod tym adresem Aby zobaczyć link musisz się zarejestrować: Rejestracja znajduje się link do portalu z takimi specjalistami.

  8. #8
    ranga
    Senior Member ranga is on a distinguished road

    Domyślnie

    Jeśli faktycznie decydujecie się na głodówkę, to mimo wszystko radzę uzupełniać braki witamin, macie np. Aby zobaczyć link musisz się zarejestrować: Rejestracjapreparaty odżywcze, które będą zastępowały to, czego wam brakuje. W przeciwnym wypadku wasza "dieta" wyrządzi wam więcej szkód niż korzyści.

  9. #9
    marysia.co
    Senior Member marysia.co is on a distinguished road

    Domyślnie

    W głodówki zdecydowanie nie wierzę, nawet te wspomagane witaminami Zawsze można w aptece kupić zwykły chrom, który jest odpowiedzialne za zjadane przez nas słodycze

  10. #10
    Katie
    Member Katie is on a distinguished road

    Domyślnie

    Dość często zaczynam podjadać z nudów, ale zdarza się też, że nie mogę się powstrzymać przed jedzeniem słodyczy. Na szczęście jestem szczupła i nie muszę się tym martwić

+ Odpowiedz na ten temat
Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Tagi dla tego tematu


Search Engine Optimization by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.